Трускавець - Все про місто-курорт - -

главная


главная




Звіт міського голови Руслана Козира перед громадою міста

Горизонтальная линия в HTML

Дорога трускавецька громадо!
Свій звіт перед вами хочу почати зі слів подяки кожному, хто повірив в мене і в мою команду. Спасибі вам за терпіння, за довіру, за мудрі поради, за громадянську позицію. Цей рік був для усіх нас важким, але ми працювали сумлінно, старалися не зрадити ваших сподівань. Найголовнішим досягненням вважаю те, що до нас, як до влади, стали ставитися з розумінням. Все частіше доводиться чути слова подяки і підтримки – а значить наша праця була не марною. Головна мета, яку я особисто ставив перед собою, – це припинити неефективне та нецільове використання бюджетних коштів, зробити діяльність влади прозорою і підзвітною громаді. Головне гасло моєї передвиборчої програми: «Чесна влада – заможна громада» – було основоположним у нашій діяльності.


Моя передвиборча програма містила 5 базових пакетів: «Зелене місто», «Чисте місто», «Зручне місто», «Перспективне місто», «Курортне місто». Кожен з цих пакетів проаналізований на предмет актуальності і доцільності для громади та прорахований з точки зору фінансових можливостей і об’єктивних реалій сьогодення. По кожному із цих пакетів можу відзвітувати про виконану або сплановану роботу. Власне, все, що нами зроблено, так чи інакше вписується в мою програму дій, з якою я приступив до посади міського голови.

Аналіз фінансово-економічної ситуації та стану міської господарки на момент мого вступу на посаду відкрив низку негативних тенденцій, розвиток яких в майбутньому призвів би до незворотних згубних наслідків. Рухатися вперед, не враховуючи відправної точки, тобто чітко не усвідомивши усієї складності ситуації, було не можливо. Назву лише деякі факти. Матеріальні ресурси міста, як економічна база його подальшого розвитку, на час приходу до влади нашої команди були практично вичерпані. Розпродано всі вільні землі і все нерухоме майно, оренда якого могла б приносити щорічні прибутки. Місто було позбавлене стратегічного ресурсу для поповнення бюджету чи отримання фінансового кредиту. Практично єдиним і ще не до кінця затребуваним ресурсом залишався потенціал ділової активності. Мешканці міста, мале і середнє підприємництво, оздоровчо-рекреаційний ресурс курорту – ось основна рушійна сила і перспектива розвитку міста. При цьому потребувала докорінної зміни сама психологія, що панувала у суспільних відносинах і виконавчих структурах, – це психологія споживацтва. Треба було донести до людей думку, переконати, що багатство і добробут потрібно заробляти – наполегливою працею. Потрібні були нові кадри – звичайно ж, професійні, але, у першу чергу, чесні й порядні, з більшою продуктивністю праці, кадри, які вирішують якщо не все, то дуже багато. Величезним злом для міста було комунальне підприємство «Наше місто» – постійний кількамільйонний боржник, діяльність якого не лише не приносила користі громаді, а ще й спричинялася до моральної деградації своїх працівників і зневіри громадян міста у справедливість і чесність влади. Це комунальне підприємство стало годівницею для окремих еліт-керівників, і воно повинно було припинити своє існування. Інакше на місто очікував би цілковитий колапс: холодні квартири, школи, дитячі садочки, непрацюючі ліфти, занедбане господарство, неприбрані вулиці і двори, інший безлад.

Розвиток інфраструктури
Розпочали ми, як я і обіцяв у своїй передвиборчій програмі, з реформування житлово-комунального господарства. Цілий рік я особисто приділяв саме цій ділянці роботи найбільшої уваги.
Для налагоджування ефективного функціонування житлово-комунального господарства міста у 2011 році створено КП «Трускавецьтепло» та КП «Трускавецьжитло», які в комплексі з раніше створеним КП «Парк курортний» почали запроваджувати якісно новий рівень надання житлово-комунальних послуг. Це не означає, що ми позбулися усіх проблем, але зроблено кілька відчутних і впевнених кроків. Якби КП «Наше місто» і далі існувало із своєю заборгованістю у 15 млн. грн. і з більш як піврічними боргами з заробітної плати, то цьогорічний опалювальний сезон був би під загрозою зриву. Натомість місто отримало тепло вчасно.

Уперше нами було підняте таке питання, як енергоощадливість. Ми стараємося створити для людей комфортні умови проживання. Це, у першу чергу, зменшення ризиків, що виникають внаслідок споживання енергоресурсів, кількість яких з року в рік збільшується. Убезпечити громаду від цих ризиків, зробити енергетично незалежною – наша найголовніша задача. Чим менше споживатиметься енергоресурсів для якісного опалення помешкань громадян, тим більше коштів залишатиметься громаді на інші потреби. Енергоощадливість – питання стратегічне, і воно важливе не лише для нашого міста, це – загальнодержавна проблема. Але ми не можемо чекати на якісь преференції від держави, ми повинні самі себе убезпечити від усіх негативних наслідків підвищення цін на енергоносії.

Трускавець став одним з перших в Україні міст, яке запропонувало своїм мешканцям енергетичну безпеку у вигляді автономного опалення та забезпечило право вибору між різними видами опалення.
Спочатку ми рішенням сесії внесли корекцію в схему теплопостачання міста, що дало можливість реконструкції централізованого та створило додаткові умови для встановлення індивідуального опалення. Цього літа від’єдналося від системи понад 600 абонентів – на сьогодні на централізованому залишається біля 4-ох тисяч квартир, на автономному – до 3-ох тисяч. Ми спростили дозвільну систему, сприяли у встановленні газових лічильників, не чинили жодних перешкод ні в отриманні дозволів, ні в знятті нарахувань.
Кількість споживачів централізованого опалення упродовж останніх років поступово зменшувалася, але ніхто не думав про зменшення затратної частини – все це лягало тягарем на бюджет міста. Наразі оптимізовано структуру управління, що зменшило удвічі навантаження на фонд заробітної плати. Нові комунальні підприємства не мають заборгованості за газ.
Мережа централізованої системи опалення була в жахливому стані, деякі ділянки не ремонтувалися по 30-40 років. За цей рік КП «Трускавецьтепло» здійснило часткову заміну тепломереж на аварійних ділянках, а також придбало та забезпечило монтаж двох мережевих насосів для котелень на вул. Івасюка та Коцюбинського. На даний час система теплопостачання в місті працює стабільно. У зв’язку із виключенням котельні санаторію «Карпати» (за їхнім бажанням) із схеми теплопостачання міста, КП «Трускавецьтепло» в терміновому порядку змушене було виконати роботи з підключення школи №3 та п’яти житлових будинків до котельні на вул. Івасюка. Навіть у таких важких фінансових умовах підприємство справилося. Також хочу наголосити, що для котельні газ удвічі дорожчий, ніж для населення, тобто той, хто має автономне, за 1 куб газу платить менше, що лягає на гаманець споживачів централізованого тепла. А тому перспектива, звичайно ж, за індивідуальним.
Для будинків, в яких залишилося на централізованому опаленні мінімальна кількість абонентів, а також для тих громадян, які не мають фінансової можливості встановити автономне, плануємо розробити міську програму підтримки мешканців у розв’язанні цієї проблеми.

Порівняльна характеристика роботи КП «Наше місто» і КП «Трускавецьтепло» свідчить про фінансово-економічну обґрунтованість рішення про ліквідацію підприємства-банкрута: економія тільки за жовтень-листопад 2011 року склала: газу – 160 тис. кубів, електроенергії 140 тис. кВт, втрати води зменшено на 2,5 тис. кубів.
Цього року завершено реконструкцію і введено в дію котельню міської лікарні, що забезпечило медичний заклад гарячою водою і парою на увесь рік та теплоносієм в опалювальний період. Відремонтовано усі теплові вузли лікарні, замінено зношені парові мережі пральні. Економія коштів від введення в дію котельні становитиме близько 600 тис. грн. на рік.
Також здійснено реконструкцію системи внутрішнього теплопостачання школи №2-гімназії та зовнішньої теплотраси від ДЮСК “Спортовець” до гімназії на 114 тис. грн. Завдяки встановленню циркуляційних насосів покращився тепловий режим школи №3.
Ще один із напрямків міської програми енергоощадливості – це облаштування автономних котелень для бюджетних закладів – шкіл, дитячих садочків, лікарень, інших комунальних підприємств і установ. Ця програма уже частково працює, повна її реалізація дасть реальну можливість заощаджувати кошти бюджету і переорієнтовувати їх на інші потреби цих закладів. У Трускавці бюджетних установ не так багато, а тому є шанс всі їх перевести на енергоощадливі технології. Якщо нам вдасться – це буде значний крок на шляху до енергетичної безпеки міста.
Поруч з енергетичною безпекою, ми намагаємося сприяти запровадженню економічної безпеки. Тобто розвивати економіку міста таким чином, щоб на громадянах нашого міста якомога менше позначалися негативні фінансово-економічні явища, які відбуваються у країні. Хоча це зробити дуже важко, адже діяльність будь-якого підприємства і кожного окремого громадянина зрештою дуже залежить від розміру ВВП у державі, від держбюджету, від власних доходів. Але ми принаймні маємо донести до громадян міста думку про те, що кожен має бути економічно самодостатнім і створювати передумови для такої незалежності.
КП «Трускавецьжитло» розроблено і вже реалізуються заходи зі зменшення споживання електроенергії кожним будинком, зокрема шляхом встановлення лічильників і запровадження по-будинкового обліку електроенергії. Запроваджується прогресивний досвід формування по-будинкових тарифів з надання житлово-комунальних послуг. Тобто мешканці кожного будинку самі вирішують, які саме послуги вони хочуть отримувати.
Розпочато роботи з автоматизації диспетчерської служби та встановлення автоматизованої системи з претензійної роботи з мешканцями-боржниками. Це робиться для того, щоб кожна людина у будь-який час могла звернутися у КП «Трускавецьжитло» зі своїм питанням чи проблемою і отримала негайну відповідь чи, при потребі, – допомогу.
Цього року на поточний ремонт ліфтів у житловому секторі, а саме у будинках на вул. Мазепи, 36 та Стебницькій, 88 використано в межах можливого фінансування 55 тис. грн., що дозволило відновити їх функціонування після тривалої зупинки. Наступного року капітальний ремонт ліфтів потребуватиме значніших коштів, через те що багато ліфтів дійшли критичної точки використання – 25 років. Уже підготовлено для затвердження на сесії міську програму модернізації ліфтового господарства.

У моїй передвиборчій програмі також містилося положення про створення і підтримку ОСББ, оскільки я вважаю, що саме така форма господарювання відповідає вимогам часу і сприяє більш ефективному використанню і обслуговуванню існуючого житлового фонду.
За звітний період у Трускавці створено три об’єднання співвласників і ще два у стані реєстрації. Цього року створено ініціативну групу з голів і представників ОСББ. На них покладено відповідальність за розподіл коштів, виділених з бюджету міста на підтримку ОСББ. За рік за рахунок коштів бюджету в будинках ОСББ виконано робіт на 310 тис. грн., зокрема на Данилишиних, 51, Сагайдачного, 1, Стуса, 4, 15, Івасюка 3, 5, 7, Мазепи, 14. Це, в основному, – ремонти дахів та внутрішньо-будинкових інженерних мереж.

Цього року функції з благоустрою міста перейшли до КП «Парк курортний». За період з січня до жовтня 2011 року підприємство виконало робіт на суму близько 2,5 млн. грн.
Наведено порядок на кладовищах і під’їздах до них. У місті встановлено 90 урн для сміття, а також композиції із бетонних елементів для квітників. У курортному парку встановлено додатково 17 лавок.
Упродовж 2011 р. за кошти, що надійшли на поповнення статутного фонду КП «Парк курортний», придбано спецавтомобілі, які на даний час готові до роботи у зимовий період, куплено також 2 трактори, відвал та щітки для зимового прибирання доріг загальною вартістю 1 млн. 127 тис. грн., а також інструмент та обладнання на суму 114,5 тис. грн. Планується також додатково закупити спецобладнання для прибирання тротуарів. Місто має прибиратися механічними засобами – це значно дешевше і ефективніше – наша господарка вже має всі передумови і ресурси для цього.
Ми спонукали суб’єктів господарювання прибирати свою прилеглу територію, косити газони. Була створена відповідна комісія міської ради, яка усе літо перевіряла стан благоустрою прилеглих територій суб’єктів господарювання і власників приватних садиб: велася роз’яснювальна робота та застосовувалися заходи адміністративного впливу.
Потрібно відмітити, що мешканці міста та суб’єкти господарювання почали прибирати не лише у себе у дворі та на території підприємства, але і на прибудинкових та прилеглих територіях. Тобто, є розуміння того, що тільки активна громадянська позиція кожного забезпечить порядок і чистоту у місті.
Усі 5 пакетів моє передвиборчої програми об’єднував один пункт – це якісне обличчя міста. Чисте місто, зелене місто, перспективне місто, зручне місто і, тим більше, курортне місто – це, у першу чергу, красиве, високодуховне і змістовне місто. А тому на найближчу перспективу, тобто вже від початку наступного року ми плануємо облагородити самий центр міста, обладнати сквер ім. І. Франка, встановити бюст великому письменникові і громадському діячеві, який назвав Трускавець «Золотодайною Колхідою на благословенному Богом Підгір’ї». Маємо зробити так, щоб ця фраза направду відображала саму суть нашого міста-курорту.

Пріоритетним напрямом програми соціально-економічного та культурного розвитку міста на 2011 рік є покращення стану автомобільних доріг.
За рахунок державної субвенції в сумі 19,4 млн. грн. було проведено реконструкцію доріг на вулицях: Дрогобицькій, Сагайдачного, Городище, Суховоля, Героїв УПА. Вулиця Бориславська значилася в списку до асфальтування за кошти державної субвенції, але розпорядником коштів, Львівською облдержадміністрацією, була вилучена з переліку. Я особисто кілька разів звертався в ОДА з листами про виділення додаткових коштів на ремонт цієї вулиці, а також ставилося це питання під час особистих зустрічей. Як результат нашої наполегливості – додатково на дорогу на вулиці Бориславській виділено ще 2 млн. 150 тис. грн., за ці кошти були виконані роботи з асфальтування.
З міського бюджету на ремонт доріг було виділено 2 млн. 62 тис. грн. За рахунок цих коштів здійснено частково капітальний ремонт вул. Бандери, а також ремонт інших вулиць.

Цілодобове водопостачання значилося у моїй передвиборчій програмі серед найперших завдань. За рік часу ми зрушили з місця цю хронічну трускавецьку проблему.
Нам вдалося дати місту довгоочікувану воду (поки що тільки цілоденно) завдяки спорудженню і введенню в дію камери регулювання тиску на вул. Мазепи та деяким іншим заходам. Це далося нам дуже не просто за теперішньої фінансової ситуації, цій події передували тривалі пошуки виходу із ситуації, аналізувалася суть проблеми, велися перемовини з інвесторами. Але це – лише перші кроки. На 2012 рік планується будівництво камери регулювання тиску на вул. Городище, що дозволить зробити водопостачання міста більш якісним та стабільним. Ще один етап щодо покращення водопостачання – це реконструкція резервуару для води.
Також ТзОВ «Трускавецький водоканал» протягом звітного періоду проведено інших робіт на водопровідних мережах на загальну суму 1 млн. 206 тис. грн. Адже система водопроводу у нашому місті є дуже старою. І скільки б ми не розробляли проектів з якісного цілодобового водопостачання, нам не обійти такої глобальної проблеми, як капітальна реконструкція трубопроводу. Надзвичайно актуальним стало питання реконструкції системи водовідведення і каналізування, яка є не просто відпрацьована і зношена, а й застаріла і не відповідає новим вимогам і не витримує сучасних навантажень. На мережу, яка розроблялася ще за Польщі, тобто майже сто років тому, ми намагаємося накласти сучасну інвестиційну програму. Звичайно ж, це тягне за собою багато ризиків, щодо екології у першу чергу. Хоча ради об’єктивності слід сказати, що проблема ця виникла не сьогодні і не вчора, і не рік тому – просто раніше ніхто нею не переймався.
Проблемою для нашого міста-курорту залишаються вбиральні і бродячі тварини. Вбиральні в парку – це власність ЗАТ «Трускавецькурорту», і саме власник має навести порядок на своїй території. А міська рада вимагатиме дотримання взятих зобов’язань.
Крім того, ми розробили програму «Міська вбиральня», яка передбачає облаштування у місті шести вбиралень, зокрема в цоколі міської ради, на вул. Ю. Дрогобича, Січових Стрільців, також має бути реалізований приватний проект на Річках.
Щодо бродячих тварин, то справа така: міська рада, наші комунальні підприємства не мають ні права, ні повноважень на відлов тварин. Ми укладаємо угоди з підприємствами, які мають на це відповідні ліцензії, і платимо їм за виконану роботу. А в результаті, ці підприємства відмовляються з нами співпрацювати, оскільки їх тероризують місцеві організації захисників тварин. Таке враження, що цим організаціям: чим гірше у місті – тим їм краще. Пора керуватися здоровим глуздом і доцільністю для міста, а не плести інтриги. Я хотів би закликати керівників санаторно-курортних закладів об’єднати зусилля, щоб цю проблему вирішити цивілізовано. Адже про рівень наданих на курорті послуг судять в тому числі і за наявністю чи відсутністю бродячих тварин. Ми маємо разом працювати на позитивний імідж міста.

Якість роботи комунальної сфери визначається пересічним мешканцем чи гостем міста перш за все за рівнем організації збору та утилізації побутових відходів, попросту кажучи, за наявністю смітників.
За рік часу нам вдалося надати роботі з вивезення сміття характеру системності. Ліквідовано значну кількість стихійних сміттєзвалищ в усіх мікрорайонах міста. Ведеться пропагандистська і роз’яснювальна робота з мешканцями і суб’єктами господарювання. Збором та утилізацією твердих побутових відходів у місті займається підприємство-філія «КОМ-ЕКО». На даний час підприємством укладено 3881 угоду на вивезення та захоронення твердих побутових відходів. За січень-листопад цього року відновлено та наново облаштовано 12 контейнерних майданчиків.

На житлово-комунальне господарство у січні-жовтні 2011 року із загального фонду бюджету міста проведено видатків в сумі 3 млн. 470 тис. грн. За рахунок коштів бюджету розвитку виконано робіт на загальну суму 536,5 тис. грн.
У ці суми вклалися: реконструкція мереж водопостачання житлових будинків на вул. Івасюка, Стуса, Мазепи та внутрішньо-будинкових мереж на вул. Данилишиних, Мазепи, Сагайдачного; реконструкція котельні міської лікарні; реконструкція мереж зовнішнього освітлення на вул. Мазепи. Наразі розробляється програма зовнішнього освітлення міста на 2012 рік і перспективна програма на чотири роки. Кошти на програми закладатимуться в бюджеті розвитку на наступний рік.
Крім того, за рахунок коштів загального фонду міського бюджету виконано інших робіт на загальну суму понад 580 тис. грн., серед них: капітальний ремонт ліфтів на вул. Мазепи та Стебницькій; капітальний ремонт покрівель житлових будинків на вул.: Стебницькій, Мазепи, Стуса, Бортнянського; капітальний ремонт внутрішньо-будинкових мереж на вул. Івасюка; капітальний ремонт системи водопостачання та каналізації на вул. Стуса.

Великою нашою проблемою є заборгованість населення з оплати за енергоносії та квартирну плату.
Станом на 1 грудня загальна заборгованість складає близько 5,5 млн. грн., борг населення при цьому – понад 4 млн. грн. (74,3% загального боргу). Мешканці, як користувачі комунальних послуг, повинні навчитися систематично за них платити, так як це робиться у цивілізованому суспільстві. А у нас багато хто навіть за надані послуги розраховуватися не хоче, не кажучи вже про передплату, звичну для споживачів в інших цивілізованих країнах. При цьому спостерігається цікава закономірність: найменш соціально захищені і платоспроможні є найбільш дисциплінованими. Тобто, не платять якраз ті, які цілком могли би заплатити. У таких умовах жодне комунальне підприємство ефективно працювати не зможе. Я дуже сподіваюся на ваше розуміння та підтримку у цьому питанні.

Бюджет міста і структура видатків
Якщо розглядати бюджет міста і структуру видатків, то неозброєним оком видно, що працювати нам довелося у дуже складній фінансовій ситуації. Хоча і тут є певні здобутки, яким передувала системна робота.
Збір платежів до зведеного бюджету міста за 10 місяців 2011 року склав 98,8 млн. грн., що на 6,5 млн. грн. більше надходжень аналогічного періоду 2010 року. В тому числі збір до державного бюджету становить 46,2 млн. грн., що на 2,7 млн. грн. більше аналогічного періоду 2010 року.
За 10 місяців 2011 року до загального та спеціального фондів бюджету міста надійшло податків, зборів та інших платежів в сумі 67,5 млн. грн., що становить 88% планових призначень десяти місяців. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 16,2 млн. грн. До загального фонду міського бюджету за цей же період надійшло 55,3 млн. грн., що на 11 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року.
Значну частину податкових надходжень загального фонду бюджету міста складає податок на доходи фізичних осіб. У порівнянні з минулим роком цей вид надходжень збільшився на 1,2 млн. грн. За 10 місяців 2011 року з бюджету міста проведено видатків в сумі 68,5 млн. грн., в тому числі 58,3 млн. грн. – видатки загального фонду бюджету.

Цей рік відзначився введенням в дію нової нормативної грошової оцінки землі, завдяки чому зросли надходження до бюджету від плати за землю. Цього виду платежу за 10 місяців 2011 року надійшло на 3,3 млн. грн. більше аналогічного періоду 2010 року.
Цього року значно зменшилася сума надходжень до бюджету від приватизації майна – у першу чергу, через вичерпаність ресурсу. Зараз надходять кошти від приватизації майна, яке перебувало в оренді, а також від продажу землі під приватизованими раніше об’єктами.
За 10 місяців 2011 року надійшло коштів від оренди майна в сумі 141,1 тис. грн., що на 182,7 тис. грн. менше аналогічного періоду 2010 року. Зменшення поступлення від оренди зумовлене припиненням договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Ринок» внаслідок його приватизації минулого року.
Бюджет міста несе відчутні втрати через звільнення від земельного податку бюджетних санаторно-оздоровчих установ, які займають на території міста значні площі. За експертними підрахунками, Трускавець недоотримує щороку близько 2 млн. грн. За моїм дорученням були скеровані відповідні листи у міністерство фінансів, облдержадміністрацію та до депутатів Верховної Ради з проханням про відшкодування з держбюджету цих втрат. І вже є перша реакція – це питання включене до розгляду у профільних комісіях Верховної Ради.
Цього року Контрольно-ревізійним управлінням була проведена у Трускавці ревізія фінансово-господарської діяльності і аудит за 5 минулих років. Це нам у багатьох випадках відкрило приховані фінансові можливості міста, які не використовувалися раніше і показало недопрацювання минулих років, зокрема виявлено причини недоотримання бюджетних надходжень від сплати податку за різними статтями. Розпорядники коштів отримали доручення переглянути свої рішення на предмет їх відповідності вимогам, які поставив аудит.

Діяльність з промоції курорту
Повернути Трускавцю імідж найзатишнішого і найкомфортнішого курорту України може тільки професійна рекламна діяльність. Цього року нами зроблено перші кроки щодо започаткування професійної маркетингової політики та розробки рекламної стратегії курорту.
Позитивним зрушенням у цій сфері передувало створення управління розвитку курорту. Рішенням сесії затверджено стратегічну програму промоції курорту на 2011-12 рр., у якій перелічено заходи щодо підвищення рівня обізнаності про можливості курорту Трускавця серед потенційних відпочивальників, формування конкурентно-спроможного ринку лікувальних і туристичних послуг на території міста, а також визначено порядок залучення та використання коштів, спрямованих на промоцію. Також у програмі промоції визначено вектор позиціонування курорту та базовий медіа-план рекламної кампанії. У рамках стратегії створено логотип та слоган, знято матеріал для рекламного відеоролика. Реєструється як торгова марка герб міста – власність міської ради, що дасть можливість отримати доменне ім’я UA.
Недавно наш курорт був презентований на міжнародній конференції у польському місті Жешуві. За кошти санаторно-курортних закладів відбувся інфотур в Трускавець делегацій туроператорів, журналістів та чиновників з Росії та Білорусії, завдяки чому у пресі цих країн з’явилася серія позитивних статей про Трускавець.
На грантові кошти був створений і демонструвався на 1-ому телеканалі телефільм про Трускавець в рамках проекту «Змістовна Україна». Досягнуто домовленості з авіакомпанією “Турецькі авіалінії» про проведення спільної презентації курорту Трускавець в Азербайджані.

Певною заслугою з промоції курорту можна назвати й той факт, що офіційний сайт міської ради увійшов в топ-3 з пошуку «Трускавець», тоді як ще рік тому він не входив навіть до десятки.
Найважливішим було виробити стратегічне бачення позиціонування курорту на 5-10 років, знайти, дослідити і заповнити свою нішу в світовій курортній галузі. Я вважаю, що курорт має дещо змінити вектор свого розвитку в напрямку підсилення рекреації, туристичної складової, організації дозвілля людей.
Це може бути зовсім нова форма надання послуг – медичний оздоровчий туризм. Трускавець повинен стати курортом – для всіх. А для цього нам потрібен аквапарк, обов’язково – дитячий центр, спортивний комплекс, стадіон. Саме ці рекреаційні заклади ми й запропонували у якості інвестиційних проектів під час ХІ Міжнародного економічного форуму, що відбувся у нашому місті у жовтні. У форумі взяли участь понад 600 учасників, які представляли 25 країн світу. Ми підготували і представили проект програми інвестиційної привабливості Трускавця «Інвестуйте в місто здоров’я», у якій викладено реалії і перспективи розвитку міста-курорту і обґрунтовано його інвестиційні пропозиції.
Ми багато працюємо над таким поняттям як внутрішній споживчий попит, оскільки найкращий інвестор для будь-якого міста – це його мешканець, але за умови, що він має можливість отримувати достатні прибутки, щоб інвестувати у міські програми, витрачаючи свої зароблені кошти. Тут все залежить від внутрішнього споживчого попиту. Закликаючи ззовні інвестора, ми ризикуємо, оскільки інвестор завжди переслідує свої власні інтереси. А якщо ми будемо піднімати внутрішній споживчий попит способом підтримки кожного громадянина, кожного підприємця, то отримаємо направду стабільного і системного інвестора, і вкладені кошти будуть значно більшими.

Управління розвитку курорту багато працювало над відновленням зв’язків з європейськими та східними країнами, пошуком нових партнерів і налагодженням нових стосунків з ближнім і дальнім зарубіжжям.
Підписано поновлені угоди про співпрацю між Трускавцем і польськими містами Ліманова, Перемишль, Ясло, Дзялдово і Дембіца, що дає можливість оперативно поширювати на території Польщі відомості про місто-курорт Трускавець. Також передбачається співпраця між польськими та українськими підприємцями, спрямована на покращення умов для розвитку підприємництва та інфраструктури міста. Польській стороні було запропоновано для ознайомлення кілька програм, зокрема «Уїк-енд у Трускавці». Відбулися попередні домовленості про створення короткотермінових і довготривалих програм оздоровлення тривалістю від 2-ох до 14-ти днів.

Оскільки місто не має достатнього фінансового ресурсу на реалізацію своїх планів, то ми почали шукати інших можливостей, зокрема залучення грантових коштів від участі в українських і європейських проектах. Нам став у нагоді досвід Польщі – у цій країні багато потужних проектів реалізовано саме на залучені кошти. Уже подано заявки та підготовлено пакет необхідних документів на отримання грантів в рамках програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна у 2007-13 рр. за трьома проектами:
І-ий проект: «Реалізація спільних заходів в галузі розвитку туризму» з містом-партнером Ясло, який передбачає замощення алей та доріжок в верхній частині курортного парку з маркуванням туристичних маршрутів (кошторисна вартість 705.470 євро).
ІІ-ий проект: «Зміцнення польсько-української співпраці з метою розвитку підприємництва» з містом-партнером Ясло, який передбачає організацію та проведення інвестиційного ярмарку на 350 осіб в м. Трускавці орієнтовно в вересні 2013 року та публікацію рекламних матеріалів про курорт Трускавець (вартість 50.359 євро).
ІІІ-ій проект: «Зміцнення туристичного потенціалу на польсько-українському пограниччі шляхом розвитку активного і культурного туризму» з містом-партнером Перемишлем, який передбачає реконструкцію музею історії міста Трускавця і музею нар. худ. України М. Біласа (старовинні вілли («Гопляна» і «Саріуш») (689.670 євро). Цей останній проект для нас є дуже важливим, оскільки ці споруди, які є направду родзинками Трускавця, перебувають у критичному стані, потребують негайного капітального ремонту, інакше можуть просто зруйнуватися. Звичайно ж, таких великих коштів місто власними силами віднайти не зможе.

У рамках комплексної рекламної кампанії задля ефективнішої роботи щодо інформаційного забезпечення програми промоції у структурі управління розвитку курорту створено нове комунальне підприємство «Трускавецький інформаційно-курортний центр».
За звітний період підприємством надано квартирно-посередницьких послуг для 1369 осіб та 63-ом особам надано посередницькі послуги з бронювання путівок у санаторії. Підписано 123 угоди із квартироздавачами.
Серед значимих напрацювань слід назвати і те, що нам вдалося консолідувати зусилля бізнес-структур, трускавецької громади та влади для спільної промоції курорту. Ми відчули розуміння керівників багатьох санаторно-курортних закладів. Налагоджується співпраця з ЗАТ «Трускавецькурорт», планується спільна діяльність щодо благоустрою курортного парку та озеленення міста. Для міста цікавим був би проект зі збереження і захисту якості мінеральних вод, який включав би спільні дії щодо каналізування у І-ій санітарній зоні, приведення до порядку бювету. А також такий пункт, який довший час був каменем спотикання у стосунках з ЗАТом, це надходження до бюджету міста коштів від продажу мінеральних вод.
Дуже важливою ділянкою роботи щодо промоції курорту залишається покращення транспортного сполучення з європейськими країнами, з Росією, а також країнами Близького Сходу та Середньої Азії. Вже відбулися домовленості з Польщею, щоб доїжджати до Трускавця напряму, а не через Львів. Великі надії покладаємо на відкриття львівського аеропорту. Ведемо переговори щодо збільшення кількості чартерних авіарейсів до Львова і Києва з інших країн, а також зниження ціни на них. Тут певні обов’язки щодо промоції Трускавця мають взяти на себе туристичні компанії. На сьогодні, на жаль, транспортна інфраструктура є тим чинником, який стримує розвиток і курорту Трускавця, і регіону загалом.

Готуємося до Євро-2012
Трускавець включений до програми з прийому уболівальників Євро-2012. Це – і честь, і відповідальність, і можливість пропаганди курорту. Нами вже розроблено схему розташування фан-зони місткістю близько 6 тис.
уболівальників та встановлено повно-колірний світлодіодний екран з технічною можливістю трансляції футбольних матчів. Наразі готуються документи на отримання ліцензії на трансляцію матчів. Підписано меморандум з туристичною фірмою про співпрацю зокрема щодо розміщення гостей чемпіонату в санаторно-курортних закладах. Якість готельного бізнесу у нашому місті відповідає європейським стандартам.
Розроблено культурно-розважальну програму для вболівальників з метою більш тривалого їх перебування в Трускавці. Програма пропонується як додаткові послуги при бронюванні місць на курорті.
Тобто, Трускавець готується до чемпіонату, але є багато такого, що від нас зовсім не залежить.

Генеральний план Трускавця
Нашою командою реалізовано концепцію «Корегування генерального плану міста-курорту Трускавця». Отримано позитивний висновок комплексної державної експертизи, несе давня сесія міської ради затвердила містобудівну документацію.
Тобто місто нарешті починає функціонувати за відкоригованим генеральним планом, що, звичайно ж повинно дати позитивний поштовх для подальшої забудови і виправлення минулих помилок, які призвели до хаосу в архітектурі міста. Це є ще одним кроком до отримання Трускавцем статусу курорту державного значення, що у свою чергу дасть місту можливість додаткового фінансування і вирішення стратегічних питань.
Одним із досягнень слід вважати і те, що покладено край самовільній хаотичній забудові територій, і від власників земельних ділянок та забудовників ми тепер вимагаємо, відповідно до чинного законодавств,а розроблення детальних планів забудови територій та проходження громадських слухань за прозорою процедурою.
Після затвердження відкоригованого генерального плану, наступним етапом стане встановлення меж міста з урахуванням перспективи збільшення його площі та проведенням інвентаризації земель. Для цього рішенням сесії затверджена міська програма розвитку земельних відносин та охорони земель до 2015 року. Цього року розпочалося виконання даної програми з закріплення земельних ділянок за житловим фондом КП «Трускавецьжитло» та за об’єктами КП «Трускавецьтепло», також розпочато роботу з виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки за об’єктами освіти, культури, охорони здоров’я.

Підприємництво – рушійна сила розвитку міста
У моїй передвиборчій програмі задекларовано відкриті конструктивні взаємовідносини між владою і підприємцями, а також максимальне залучення місцевих підприємств до освоєння бюджетних коштів. Рік праці показав, що ми зацікавлені в розвитку малого і середнього бізнесу – це основні надходження до бюджету, зацікавлені в створенні нормальних умов праці для кожного підприємця, який сплачує податки. Місто Трускавець посідає перше місці у Львівській області за кількістю малих підприємств на 10 тис. осіб населення. Розвиток підприємництва в нашому місті регулює програма розвитку малого підприємництва на 2011-12 рр., розробляючи яку ми намагалися створити сприятливі умови для підприємницького середовища, зайнятості населення, інвестиційної політики.
Загальна кількість зареєстрованих юридичних осіб у Трускавці – 743 од., фізичних осіб – 2042. За 9 місяців 2011 року приріст зареєстрованих суб’єктів підприємництва – юридичних осіб склав 13 од., зменшення фізичних осіб становить 74 особи.
За кошти місцевого бюджету протягом 9 місяців 2011 року малими підприємствами виконані роботи та надані послуги в підприємствах комунальної власності на суму 3 млн. 106 тис. грн. – це проведення будівельних та ремонтних робіт, постачання продуктів харчування, медикаментів в установах медицини, освіти та об’єктах комунальної власності. При міському голові створена та функціонує координаційна рада з питань розвитку підприємництва, яка є дорадчо-консультативним органом, що сприяє реалізації державної політики у сфері розвитку підприємництва та регуляторної політики. Завдяки створенню цієї ради, а також активній діяльності комісії міської ради з питань підприємництва нам вдалося досягнути певних успіхів, зокрема у створенні нових робочих місць у сфері надання послуг і збільшення надходжень до бюджету від податку з фізичних та юридичних осіб.

Рік тому надзвичайно гострим стало питання стихійних ринків, які не прикрашають наше місто, створюють йому негативний імідж і, головне, не приносять жодної користі громаді і прибутку до бюджету. Щоб місто розвивалося, усі підприємці мають чесно працювати, сплачувати податки, які потім повернуться кожному освітленими вулицями, якісними дорогами і тротуарами, іншими благами. З рештою, у виграші будуть ті ж самі підприємці.
Питання ліквідації стихійної торгівлі, особливо у курортному парку, від самого початку було для нас пріоритетним. Це питання ми розглядали і в контексті екології довкілля, що підсилювало його актуальність. Адже Трускавець у приїжджих асоціюється саме з курортним парком, який є колискою «Нафтусі». Знадобився рік послідовної і наполегливої роботи, щоб отримати перші результати.
Комунальному підприємству «Парк курортний» надано у сервітутне користування земельну ділянку на вулиці Ю. Дрогобича та площі Незалежності. Тут буде ринок. Уже розроблено ескізні проекти тимчасових споруд, проведено два етапи конкурсу на право торгівлі у цих спорудах для підприємців, що надають туристичні послуги, художників та суб’єктів, які реалізують поліграфічну сувенірну продукцію, предмети народного промислу із символікою курорту. До речі, уперше такий конкурс був проведений абсолютно прозоро, без корупційних схем і з явною перевагою для трускавецьких підприємців. Ми намагалися створити однакові конкурентні умови для всіх трускавчан, які бажають торгувати. Чесно працюй, заробляй, плати податки – от і вся схема. А кошти, отримані комунальним підприємством від діяльності ринку, підуть на реконструкцію парку та інші потреби громади.

Затверджено концепцію розміщення зовнішньої реклами у Трускавці. Це у першу чергу свідчить про те, що уся підприємницька діяльність у місті набуває правової основи.
Потреба у новій редакції концепції виникла через перенасиченість міста рекламними засобами. Нова концепція визначає зони розміщення зовнішньої реклами і зони заборони. Відповідно до нових положень заборонено розміщувати рекламу в парках, скверах, у І-ій санітарній зоні та курортному парку.
Прибуток від рекламної діяльності через управління розвитку курорту буде використовуватися на заходи з промоції. Наведено порядок з колишніми тимчасовими спорудами для здійснення підприємницької діяльності. Багато з колишніх МАФів були безхозними або їхні власники не сплачували жодної копійки до бюджету. Надалі усі споруди для здійснення комерційної діяльності перебуватимуть у віданні комунального підприємства «Парк курортний», яке контролюватиме сплату внесків до міського бюджету. У стані розробки програма міні-ринків у мікрорайонах, де мешканці і відпочивальники зможуть купити продукти від виробника. Ці міні-ринки також перебуватимуть на балансі КП «Парк курортний». Вважаємо, що це стане певною відчутною добавкою до бюджету.

Охорона здоров’я
У міській медицині нам дістався нелегкий спадок. Крім того, триває реформування медицини за державною програмою. Якою буде медицина в Україні ще важко сказати, але маємо працювати над тим, щоб наша лікарня мала високий статус, а наші громадяни, а також відпочивальники і туристи отримували якісні медичні послуги. Адже саме лікарня великою мірою є показником рівня розвитку громади. Наша лікарня має значний нереалізований потенціал, особливо кадровий. На жаль, бракує коштів. Діагностичній базі міської лікарні понад 30 років, і коштів у її модернізацію в останні роки не вкладалося. Нами зроблено перші кроки в цьому напрямку. Головне, що є люди, які розуміють ситуацію і виявляють бажання щось змінювати. У січні – жовтні 2011 року на утримання міської лікарні проведено видатків із загального фонду в сумі 13,5 млн. грн.
Міська лікарня надає медичну допомогу в амбулаторних та стаціонарних умовах. Для амбулаторної допомоги функціонує поліклінічний підрозділ на 420 відвідувань в зміну. Амбулаторна медична допомога забезпечується лікарями загальної практики – сімейної медицини (8 дільниць), дільничними терапевтами (6 дільниць) та вузькими спеціалістами. Стаціонар лікарні розрахований на 210 ліжок. Цілодобово забезпечують надання екстреної медичної допомоги 2 лікарські бригади швидкої допомоги.
З метою ефективного використання бюджетних коштів в лікарні функціонує денний стаціонар поліклініки та стаціонар на дому.
За цей рік введено в дію після капітального ремонту ліфт в терапевтичному семиповерховому корпусі лікарні, що забезпечило можливість доступу та транспортування важкохворих на будь-який поверх будівлі. Завершено капітальний ремонт ще двох поліклінічних ліфтів. Проведені роботи з ремонту внутрішніх мереж теплопостачання лікарні. Наступного року планується ремонт кількох палат за спонсорські кошти в контексті підготовки до Євро-2012 (є домовленість і попередня згода «Ріксос-Прикарпаття», ТзОВ «Трускавецьінвест», апарт-готелю «Шале Грааль»). Цього року лікарні допомогли спонсорськими коштами санаторії «Арніка» і «Молдова».
Тривають поточні ремонти фасадів лікарні. Проведено поточні ремонти скатних і плоских дахів.
Ведуться перемовини щодо виділення коштів з обласного бюджету для закупівлі нового рентгенівського апарату. У планах міської лікарні – радикальне лікування профільних для курорту пацієнтів з подальшим скеруванням в місцеві санаторно-курортні заклади для ранньої реабілітації.

Через освіту – до здорової освіченої нації
Освітній галузі цього року ми також приділяли багато уваги, адже наше завдання – підняти навчання й виховання на більш якісний рівень, забезпечити цю галузь кваліфікованими кадрами і поновити матеріально-технічну базу. Україні потрібні освічені, національно свідомі громадяни, а кожен з нас, батьків, хоче, щоб наші діти були духовно і фізично здорові, отримали фах і знайшли своє місце у житті.
Спочатку хотів би наголосити на освітньому, творчому та фізичному потенціалі дітей нашого міста. Цього року учні шкіл брали участь у багатьох міжнародних, всеукраїнських, регіональних, обласних конкурсах, змаганнях, олімпіадах, отримали призи та нагороди. Наші діти були відзначені на ХХ конкурсі «Коляд і пасторальок пограниччя» у Польщі. В обласному конкурсі «Сурми звитяги» отримали диплом ІІ ступеня. На V Всеукраїнському фестивалі «Кришталевий Трускавець» вокально-інструментальний гурт «Чері» став лауреатом ІІ-ої премії.
Відзначилися наші діти і в обласних змаганнях з велосипедного туризму – І-ше командне місце та І-ше місце в особистому заліку.
Вихованці ДЮСК «Спортовець» посідають призові місця у відкритих першостях на обласних та регіональних змаганнях. Серед трускавчан є чемпіонка України з вільної боротьби; з боксу – 3 чемпіони, 2 срібні та 2 бронзові призери чемпіонату області. З плавання – 15 учнів є неодноразовими переможцями та призерами всеукраїнських турнірів та міжнародних змагань. Ми маємо підсилювати цей потенціал і створювати умови для фізичного і творчого розвитку наших дітей.

На сьогодні у Трускавці функціонує п’ять дошкільних навчальних закладів, три загальноосвітні школи, одна з яких – школа № 2-гімназія, 2 позашкільні навчальні заклади – Будинок учнівської творчості та ДЮСК «Спортовець». Ці заклади повністю забезпечують потреби громади міста у здобутті дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
У 2011-12 навчальному році у трьох школах у 77 класах навчається 1963 учні. Середня наповнюваність – 25,5 учнів на клас. Позашкільною освітою охоплено – 1626 учнів, що становить 82,8%. В області цей показник – 29,5%, в Україні – 35,5%.
На фінансування установ освіти за 10 місяців 2011 року проведено видатків із бюджету міста в сумі 18,6 млн. грн. Цього року за кошти бюджету зроблено ремонти у їдальнях двох шкіл – у школі-гімназії № 2 на суму 120 тис. грн. та школі № 1 на суму 115 тис. грн. Зроблено поточний ремонт системи гарячого водопостачання: підведено гарячу воду до частини санвузлів у всіх трьох школах. Крім того, здійснено поточні ремонти у дошкільних закладах, а саме: системи опалення у ДНЗ № 5 «Зірочка», системи холодного водопостачання у ДНЗ № 2 «Ялинка» та ДНЗ № 4 «Сонечко». За кошти міського бюджету здійснювалося харчування учнів 1-4 класів. Середня вартість обіду – 7 грн. Учні 1-4-их класів отримували безкоштовно гаряче молоко.
За підсумками 2010-11 навчального року до Дня працівника освіти виплачено винагороду за сумлінну працю педагогічним працівникам (у середньому 56% посадового окладу). Цього року проведено місячник з озеленення та благоустрою у навчальних закладах міста, під час якого впорядковано території, висаджено дерева, кущі, квіти. За підсумками місячника відбувся міський конкурс на кращий благоустрій території навчального закладу, переможцями якого стали СЗШ № 3 та ДНЗ № 6 «Теремок».

В освіті нашого міста залишається багато проблем. Нонсенс, коли преважна більшість вчителів не отримують повної ставки, коли молоді педагоги не мають перспективи. Міністерство освіти через обласне управління наполягає на оптимізації видатків на освіту, тоді як і школи, і дитячі садочки потребують сучасного оснащення, ремонту будівель і підвищення рівня викладання.
Наші гімназійні класи поки що нічим не відрізняються від звичайних – наступного року плануємо запровадити конкурсний набір учнів і вчительського складу. Одним з показників рівня комп’ютеризації навчальних закладів є кількість учнів на один комп’ютер. Цей показник у нас становить 19 учнів. Слід визнати, що персональні комп’ютери, які використовується у наших школах, вже застаріли. Необхідно закладати щорічно в бюджеті міста кошти на оснащення хоча б одного комп'ютерного класу.
Важливим аспектом комп'ютеризації навчально-виховного процесу є використання сучасних мультимедійних комплексів, до складу яких входять інтерактивна дошка, проектор та комп'ютер. Якщо проекторами забезпечені усі школи, то інтерактивних дощок наші школи, на жаль, не мають. Проте у 2011 році школа №2 - гімназія отримала з обласного управління освіти новий навчальний комп’ютерний комплекс (це – 8 учнівських робочих місць і 1 робоче місце вчителя). Школа № 1, яка включена до участі у національному проекті «Відкритий світ», недавно отримала мультимедійний проектор.

Для залучення громади до активної участі в навчально-виховному процесі, цього року нами створено піклувальні ради, які мають дбати про фінансову підтримку освітніх установ. До цих рад увійшли батьки дітей, відомі підприємці, санаторно-курортні заклади, колишні учні шкіл. Піклувальні ради створено в усіх школах, ДЮСК «Спортовець» та Будинку учнівської творчості.
Створення таких рад – це загальносвітова практика, яка є перспективною і дає позитивні результати. А для нас це ще й об’єктивна реальність. На сьогодні на фінансування освітніх закладів припадає 43% бюджету. А наступного року ця цифра збільшиться через підняття платні вчителям. Якщо цього року ми мали невеликі кошти на матеріально-технічне оснащення, то наступного року все піде на так звані захищені статті – заробітну плату і енергоносії. А за рахунок чого розвивати освіту? Тому й стало актуальним питання про створення опікунських рад. Дуже чекаємо віддачі від діяльності цих рад. Ми почали також практикувати надання платних послуг у закладах освіти. Приміром, за надані платні послуги, зокрема у ДЮСК «Спортовець», замінено вікна у кімнатах для приїжджих команд та завершено роботи із заміни вікон і дверей у фойє першого поверху корпусу ігрового залу (витрачено близько 40 тис. грн.) Також у плавальному басейні ДЮСК «Спортовець» функціонують оздоровчі групи для пенсіонерів та ветеранів праці Трускавця, вчителів шкіл міста та дітей-інвалідів Львівського обласного центру оздоровлення.

Культура як складова промоції курорту
За 10 місяців 2011 року на утримання закладів культури освоєно 3,8 млн. грн. За 2011 рік у місті проведено більше 100 культурно-просвітницьких заходів. До мережі закладів культури входять: дитяча школа мистецтв, музей історії міста-курорту, художній музей нар. худ. України М. Біласа, централізована система бібліотек, Народний дім. Цього року стаціонарно запрацював Народний дім. Відтак трускавецькі самодіяльні колективи отримали можливість удосконалювати своє мистецтво, а Трускавець – ще одне місце для проведення культурно-просвітницьких заходів. Хоча, звичайно ж, це не зовсім те приміщення, яке потрібно. І ми шукаємо можливість забезпечити колективи Народного дому справжнім концертним залом, на який заслуговують і наші колективи, і громада міста.
Цього року вдалося частково провести поточні ремонтні роботи в музеях, бібліотеках міста та дитячій школі мистецтв. Але коштів було обмаль, тому шукаємо можливості взяти участь у грандах, інших проектах, щоб поставити культуру на рівень, який би відповідав місту-курорту європейського зразка.

Наступного року ми плануємо особливий наголос зробити саме на культурі. Маємо акцентувати нашу роботу на пропаганді і розвитку місцевих творчих колективів. Адже промоція міста-курорту, про яку ми постійно говоримо, не можлива без відповідних культурних заходів.
Сьогодні Трускавець може себе позиціонувати тільки якісними санаторно-курортними послугами і культурною програмою.
Цього року був у перше проведений фестиваль «На Великдень – в Трускавець», який ми плануємо зробити щорічним. Плануємо вже найближчим часом запровадити дні різних культур народів світу, які відпочивають у Трускавці, скажімо, азербайджанської, молдавської, російської. Щоб люди бачили, що ми поважаємо усі культури і пропонуємо для ознайомлення свою – особливу й неповторну. Ми маємо повернути у Трускавець традицію проведення у різдвяно-новорічний час фестивалів української народної творчості, пісенних фестивалів, започаткувати гучну й красиву «Трускавецьку Коляду» – свято, у якому український звичай піднесено на європейський рівень.
Наступного року на нас чекає святкування 185-річчя курорту Трускавця та заходи в рамках проведення Євро-2012.

Для дітей, сім’ї і молоді
Відділом у справах сім’ї, молоді та спорту міської ради, міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, службою у справах дітей у 2011 році організовано та проведено ряд заходів, спрямованих на духовний розвиток дітей та молоді, їхнього фізичного та психічного здоров’я, на що витрачено кошти міського бюджету у сумі 90 тис. грн.
Цього року активніше почали працювати відділ сім’ї, молоді і спорту, а також центр соціальних служб для дітей, сім’ї і молоді. Ми намагалися залучати молодь до проведення культурних заходів. Молодіжні організації, зокрема «Пласт» і УМХ, були учасниками та організаторами найбільш цікавих заходів, державних свят, таких як День молоді, День конституції, День пам’яті жертв голодомору, День УПА, інші. Багато заходів ми проводили біля пам’ятника Степану Бандері, що також викликало свій позитивний резонанс і містило в собі глибокий виховний сенс.
Патріотичне і національне виховання нашої молоді і дітей на сьогодні є актуальним, як ніколи. Тому як визначну подію для нашого міста, як вияв громадянської позиції депутатського корпусу і громади хочу назвати рішення сесії про присвоєння звання «почесний громадянин міста Трускавця» національному герою України Степану Бандері, командувачу УПА Роману Шухевичу, а також нашим героїчним землякам – Роману Різняку «Макомацькому», Василю Біласу та Дмитру Динилишину. Відділом освіти ініційовано присвоєння школам міста імен почесних громадян. Це питання ще буде обговорюватися на шкільних радах. Затверджено програму роботи з дітьми, програму запобігання дитячій бездоглядності, цільову соціальну програму роботи з сім’ями, дітьми та молоддю на 2011-15 рр.
Проведено загальноміські тематичні заходи: до Новорічно-Різдвяних свят, Дня сім’ї, Міжнародного дня захисту дітей, Дня молоді, Міжнародного дня інвалідів, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, Дня св. Миколая.
Протягом 2011 року організовано конкурси: дитячої аматорської поезії «Спів душі», малюнку «Рідна мати моя», стінгазет «Міцна сім’я – міцна держава», фестиваль-конкурс дитячо-юнацької творчості «Україна в моєму серці», конкурс малюнку на асфальті в рамках святкування Великодніх свят, розважально-пізнавальну гру «Поле чудес».
Забезпечено вручення подяк та стипендій міського голови 20-ом обдарованим дітям міста.
Протягом звітного періоду відділом у справах сім’ї, молоді та спорту забезпечено наборами шкільного приладдя 18 дітей із багатодітних сімей, де виховується четверо і більше дітей. За моїм клопотанням у 2011 році присвоєно почесне звання «Мати-героїня» трускавчанкам: Кісак Галині Тадеївні та Бондарчук Ользі Іванівні. Також очікується присвоєння цього звання Нестор Стефанії Стефанівні та Войнаровській Генефі Анатоліївні. Ці жінки заслужили визнання держави та нашу з вами пошану.
Міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проведено благодійну акцію «Готуємо дітей до школи», під час якої 90 дітей пільгових категорій отримали канцтовари. Протягом 2011 року під соціальним супроводом міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді перебували 33 сім’ї, які опинились у кризових ситуаціях та чотири прийомні сім’ї, яким надавались правові, психологічні, педагогічні, медичні та інформаційні соціальні послуги (кількість послуг за 10 місяців – 736). Окрім того, центр сприяв в отриманні продуктів харчування та речей (одягу, взуття ) 45 сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах.

При службі у справах дітей відкрито банк речей та встановлено телефон довіри, до роботи якого залучено юриста та психолога. Організовано для молоді, в тому числі учнівської, ряд профілактичних лекторіїв та тренінгів щодо шкідливості тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотичних засобів.
Проведено рейди «Діти вулиць», «Урок», «Вокзал», у ході яких перевірялися заклади торгівлі на предмет виявлення фактів продажу дітям алкоголю, тютюнових виробів, продукції еротичного характеру та такої, що пропагує насилля.
Перевірялися нічні відпочинкові заклади щодо перебування у них дітей у нічний час. Розроблено та виготовлено буклети «Закон і ти», «Попередження насильства в сім’ї». Відділом у справах сім’ї, молоді та спорту організовано оздоровчий дитячо-юнацький наметовий табір «Пласту» на 40 осіб. Скеровано на оздоровлення в дитячі оздоровчі табори у Миколаївській та Одеській областях та селі Старий Кропивник 27 дітей соціально незахищених та пільгових категорій. Ще 26 дітей протягом року було скеровано на оздоровлення та відпочинок в «Артек» та дитячий центр «Молода гвардія».
У рамках угоди «Про шефські зв’язки між трускавецькою міською радою та академією військово-морських сил ім. Нахімова» оздоровлено 29 дітей у м. Севастополі. Організовано пізнавально-оглядові екскурсії Закарпаттям, замками Золотої підкови Львівщини, у м. Кам’янець-Подільський та поїздки в монастирі у селах Страдч та Зарваниця.

Розвиток фізичної культури та спорту
2011 року організовано та проведено 40 спортивних заходів для різних вікових категорій населення, в тому числі відряджено спортсменів на змагання вищих рівнів, на що було використано кошти місцевого бюджету у сумі 35,9 тис. грн. У Трускавці відбулося 24 спортивні заходи. Це – традиційні Всеукраїнські турніри з тенісу "Зимовий Трускавець" та «Відкрита першість ДЮСК «Спортовець», ІІ-й Всеукраїнський юнацький турнір з боксу, Всеукраїнський юнацький турнір з вільної боротьби «Трускавецькі джерела», турнір з міні-футболу серед юнаків на Кубок міського голови, відкриті турніри з шахів та шашок, міжобласний турнір з плавання серед дітей, турнір на особисту та командну першість Трускавця з настільного тенісу, міські змагання допризовної молоді тощо. Забезпечено участь 6 збірних команд нашого міста у XХ-их спортивних іграх Львівщини, відряджено 7 спортсменів та 10 команд міста на змагання обласного та всеукраїнського рівнів.
За сприяння відділу молоді та спорту у Трускавці створено футбольний клуб «Трускавець», який взяв участь у складі 2-х команд у чемпіонаті Дрогобицького району з футболу у вищій лізі і здобув І-ше загальнокомандне місце. Юнацький склад клубу виборов І-ше місце, основний – ІІ-ге.
Відділом сім’ї, молоді та спорту спільно з відділом освіти проведено спортивні змагання для дітей: легкоатлетичний крос вулицями міста, спортивно-розважальні ігри серед молодших школярів "Старт до Олімпу", міжшкільні змагання з різних видів спорту.

Соціальний захист населення
Звичайно ж, за теперішньої фінансово-економічної ситуації в державі пенсіонерам, інвалідам, багатодітним, іншим малозабезпеченим людям жити дуже важко. І на жаль, міська влада не має достатньо ресурсу, засобів і важелів, аби суттєво вплинути на ситуацію. Але ми намагалися хоч чимось допомогти тим, хто найбільше потребує.
Міська комплексна програма соціального захисту та реабілітації інвалідів на 2011-2014 роки, затверджена рішенням міської ради у травні 2011 р., передбачає інвалідам міста рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі у різних сферах життя, надання допомоги, реабілітаційних, соціальних та медичних послуг, участі у культурному житті та інтегроване навчання для дітей-інвалідів.
Міською радою надавалася соціальна допомога сім’ям, які опікуються дітьми-інвалідами, в яких проживає двоє і більше інвалідів, інвалідам по зору першої та другої груп, одиноким інвалідам першої групи. 85 сімей інвалідів щомісячно отримують адресну грошову допомогу на покриття витрат на житло та комунальні послуги у сумі 230 грн.
47 осіб отримують з міського бюджету щомісячну грошову виплату як непрацюючі працездатні особи, що здійснюють догляд за інвалідом першої групи та престарілим, що досяг 80-річного віку. Розмір допомоги відповідно складає 150 грн. та 100 грн. щомісячно. Забезпечено щомісячну доплату до пенсій учасникам бойових дій УПА та надано пільги на житлово-комунальні послуги учасникам національно-визвольних змагань, репресованим, дітям політв’язнів.
Коштом міського бюджету придбано путівки на санаторно-курортне лікування для чорнобильців. Через комісію з надання житлових субсидій 340 сімей та 90 малозабезпечених родин, які опинилися в складних життєвих обставинах, отримали субсидії на загальну площу житла; За особистими зверненнями з міського бюджету отримали одноразову грошову допомогу 1170 осіб, загальна сума виплат складає 110,5 тис. грн.: це одноразова грошова допомога на лікування, на складні матеріально-побутові умови в сім’ї, придбання овочів на осінньо-зимовий період та інше.

Вирішення житлових питань
Житлові питання залишаються для багатьох трускавчан надзвичайно гострими. Тому міською радою планується розробка програми, яка зокрема включатиме дольову участь зацікавлених юридичних та фізичних осіб в будівництві нового житла, в тому числі доступного та соціального житла. Також передбачається участь міської ради у державних та регіональних програмах з забезпечення житлом пільгових категорій черговиків та виділення коштів з міського бюджету на відповідні програми. Плануємо залучення інвестицій під житлове та нежитлове будівництво для відселення мешканців з ветхих та аварійних будинків, з будинків повернутих власнику.
За звітній період міська рада сприяла мешканцям гуртожитків на вул. Івасюка, 9 та вул. Сагайдачного, 3 у вирішенні їхніх житлових питань. Зокрема узаконене перепланування 24 житлових приміщень з подальшою приватизацією, що дало можливість 24 сім’ям частково або повністю вирішити їхні житлові питання. Вилучено з числа службових 2 житлових приміщення. Приватизовано 62 житлових приміщення. Скористались правом на приватизацію житла – 146 осіб, з них безоплатно – 132 особи.
З метою забезпечення прозорості ведення квартирного обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, розпочато роботу щодо збору даних та їх введення до Єдиного державного реєстру громадян, які перебувають на обліку.

Санаторно-курортна галузь
Зайнятість населення

Протягом 9 місяців 2011 року у санаторно-курортних закладах міста оздоровлено 119 тис. людей. Із загальної кількості оздоровленого населення у звітному періоді у Трускавці відпочило 30,9 тис. іноземних громадян, з яких найбільше відпочивальників було з Росії, Молдови, Білорусії, Німеччини, Польщі. Наповненість оздоровниць міста складає – 93,9%. Відсоток виконання плану за ліжко/днями – 73,6%. Ємність санаторно-курортних закладів – 12287 місць, з них комерційних – 8201 місце (66,7 %). Обсяг реалізованих послуг за січень-вересень 2011 року склав 584,5 млн. грн. У загальнообласному обсязі частка послуг, наданих у місті Трускавці, становить 6,2%. Серед міст обласного підпорядкування – це найвищий показник. За структурою реалізованих послуг на охорону здоров’я та надання соціальної допомоги припадає 65%, діяльність готелів та ресторанів – 18%.
Протягом січня – жовтня 2011 року в місті створено 1010 нових робочих місць. З них: для працівників у юридичних осіб – 532 од., для працівників у фізичних осіб-підприємців – 358 од., для фізичних осіб-підприємців – 103 од., для самозайнятих осіб-платників податку з доходів фізичних осіб – 17 од. Найбільше створено робочих місць в галузі торгівлі (299 од.), сфері охорони здоров’я та надання соціальної допомоги (89 од.). Фонд оплати праці у місті за 9 місяців 2011 року склав близько 184 млн. грн., це на 13,4 млн. грн. більше відповідного періоду минулого року.

Такі наші напрацювання за рік перебування на посаді. Давати їм оцінку маєте ви, шановні трускавчани. Ми прагнули зробити Трускавець – комфортним для життя містом, яким би пишався кожен його житель, містом, в якому зручно жити, працювати і відпочивати усім, незалежно од віку та роду занять. Ця теза моєї передвиборчої програми ще великою мірою залишається декларативною, тому роботи попереду ще багато. Але ми прийшли не для того, аби поставити себе і свої інтереси над громадою. Ми прийшли працювати, щоб залишити після себе конкретні справи. Нам нелегко було зрушити з місця зашкарублу систему під назвою «влада» і змусити її працювати з віддачею – думаю, нам це вдалося.
І надалі найголовнішими нашими завданнями залишаються модернізація інфраструктури міста, залучення бюджетних та позабюджетних інвестицій для її розвитку, запровадження новітніх технологій в енергозбереженні та реконструкція доріг. І, звичайно ж, паралельно має йти фахова маркетингова політика щодо просування курорту на ринку світових санаторно-курортних послуг.
Також я завдячую усім, хто зі мною працює, моїм заступникам, керівникам виконавчих структур – усе, що нам вдалося зробити, це наша спільна заслуга. Хочу також подякувати депутатському корпусу. Все ж, попри різні політичні орієнтації, депутати об’єдналися навколо доленосних для міста рішень, і ми підвели під наші напрацювання важливу законодавчу базу.
Дякую усім! Вірю в наше спільне щасливе завтра. До праці!
Слава Україні!


Горизонтальная линия в HTML


дата публікації 30/12/11 Горизонтальная линия в HTML

 

главная


главная


главная


главная


главная


главная


главная


Державний реєстр виборців